úterý, července 15, 2008

Zprivatizované informace

Může to znít takřka neuvěřitelně v době, kdy jsou všechny informace přístupné na pár kliknutí myši. Ve chvíli, kdy existuje zákon přikazující úřadům podávat informace. Ve chvíli, kdy neexistuje cenzura. Přesto jsou věci, kterých je složitější se dopátrat, než zpráv o dění na základně Guantánamo.

Ještě dnes, když se mluví o privatizaci našich firem, málokoho napadne, že jsme ztratili kontrolu nejen nad jejich fyzickým majetkem. Výrobní haly, stroje, pozemky a další movité a nemovité věci by byly samy o sobě bezcenné, kdyby je neoživovaly myšlenky. Kromě know-hou i důležité statistické údaje.

Jako student stavební fakulty jsem si v rámci školních prací o tom mohl udělat dostatečný obrázek. Sytém tvorby rozpočtů staveb zůstal neměnný z konce osmdesátých let. Sice byly pokusy sem importovat švédský systém, ale stejně drtivá většina firem jede podle dvacet let starých schémat. Vůbec získat takový stavební rozpočet je otázka známostí. I firmy, které vydávají ceníky prací dostávají jenom jakýsi výcuc. Stejně tak jsou tabu informace o odměňování, nebo normování. Většina firem vás okamžitě vyrazí. Při dobré náladě vám nějaké údaje alespoň vymyslí. Jediné co pro získávání údajů funguje je mystery shopping.

S tím kontrastuje chování úřadů. Úředníci ochotně posílají informace mailem nebo když je nemají, pošlou kontakt na osobu, která se daným problémem zabývá. Není problém se s většinou sejít a probrat co vás zajímá osobně. Narazit na někoho, kdo vás ignoruje je skutečně výjimka.

Ta opěvovaná konkurence vede k tomu, že se firmy bojí podávat jakékoliv informace ze strachu, že by je konkurence zneužila. Nebo už jenom z prostého důvodu, že čas jsou peníze, tak proč by ho měly ztrácet poskytováním informací někomu, kdo u nich stejně nemíní nakupovat. Chráněním vlastního vývoje však podkopávají vývoj celkový. Mnohé věci se dají vyvíjet centrálně s mnohem menšími náklady, než když si to dělá každý sám. To je nevýhoda zprivatizovaných informací.

poslal Elf

Štítky: ,



pošli na vybrali.sme.sk

Komentáře: 83:

V 7/15/2008 12:31 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Má to dopad u na zákazníky, pokud mám posoudit několik nabídek, tak jsou naprosto nesrovnatelné a neporovnatelné - každá obsahuje jinou množinu údajů, stejně jako je nemožné posoudit jejich kompletnost - zvláště pokud nejste přímo stavař, nejlépe rozpočtář.

Při výběru se pak postupuje podle zcela podřadných a mimo mísu kriterií.

 
V 7/16/2008 8:52 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Ten problém je obecnější. Uvedu to na příkladu krajských nemocnic. Pokud byly nemocnice příspěvkovými organizacemi, rozhodovala o nich rada kraje či zastupitelstvo a klíčové informace o hospodaření, majetkových přesunech a změnách v managementu byly (pokud úředníci dodržovali zákon) veřejné.

Okamžikem přeměny na a.s. se z rady kraje stala správní rada a.s. a její jednání je podle obchodního zákoníku neveřejné a o hospodaření takové nemocnice či zdravotníckého holdingu si můžete udělat matný obraz až na základě výroční zprávy, přičemž, pokud budete požadovat jako občané kraje (a tedy teoreticky podílník takové akciovky) další informace, pošlou vás do háje s odkazem na obchodní tajemství.

 
V 7/16/2008 9:42 odp. , Blogger Tribun řekl...

Informace byly, jsou a budou klíčové, a jejich význam do budoucna ještě poroste. Každý se snaží si své znalosti chránit, dělali to již starověc kněží.

Co mi přijde na celé věci pikantní je, že onen mýtický Volný Trh je založen a obecné dostupnosti informací, která je nezbytnou podmínkou Dokonalé Konkurence (stejně mýtické, jako řečený Trh). Přitom obecná dostupnost informací nikdy neexistovala a v tržně-liberálním kapitalistickém prostředí ani existovat nemůže, protože je kontradikcí zisku.

Takže jedním ze stěžejních argumentů pro tržní hospodářství je něco, co subjekty pohybující se na trhu nemohou nikdy připustit, aby nastalo, protože by se tím připravili o zisk. Takže absolutně volný trh je nemožný, neviditelná ruka trhu je velmi pečlivě řízena, aby nešáhla, kam nemá, a přesto jsme neustále přesvědčováni o tom, že nejlepší možnou alternativou je právě trh bez přívlastků, a především bez regulací. Přitom nebýt regulací, tak trh již dávno zkolaboval.

 
V 7/16/2008 10:19 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Jinými slovy klasika:
"Když všichni všechněm všechno dáme, tak budem všichni všechno mít dohromady."

Zde je třeba si uvědomit, kolik svých vynálezů (jejichž vývoj stál miliony dolarů) firmy otevírají pro veřejnost. Můžeme zmínit i tolik kritizované firmy jako IBM nebo Monsanto. Jistě, firmy se na volném trhu slučují, spolupracují spolu a pomáhají tak celkovému vývoji. Bohužel jde stát firmám na ruku příliš a kvůli patentům umožňuje firmám bohatnout i na obecně známých principech. Pokud by firmy všechny své vynálezy zveřejňovali, tak by se připravili o zisk a neměly by pak finance pro další výzkum. Utajaní výsledků výzkumu a jejich zpeněžení je tedy nejrychlejší cesta ke celospolečenskému vývoji.

Stane, ten tvůj příklad krajských nemocnic je jen starý mýtus. Právě že dosud mohly nemocnice nakládat s veřejnými prostředky dost libovolně, což způsobilo, že se ze zdravotnictví stala jedna velká černá díra na peníze. Tomu chce dnes ministerstvo zabránit, a proto chce převést nemocnice na akciové společnosti, jejichž hospodaření prochází velmi přísnými audity, a které mají jednoznačně zákonem nařízeno, jak smějí se svými zisky naložit.

I Tribun se velmi mýlí, když se domnívá, že volný trh je založen na dostupnosti informací nebo na nějaké dokonalé konkurenci. Pokud se někdo domnívá, že volný trh není možný, má samozřejmě na takový názor právo. Nikdo jej na volném trhu nebude nutit používat zvoží či služby jiných firem. Každý si na volném trhu může zřídat vlastní stát, získat pro něj členy, kteří mu budou platit daně a kteří budou své podnikání omezovat podle jeho regulí.

Nicméně je třeba si uvědomi, že pouhá utkvělá představa, že něco fungovat nemůžem nikoho neopravňuje, aby to jinému zakazoval dělat. :)

 
V 7/16/2008 11:36 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Čím to, že se mi stále častěji vrací motto jednoho učitele ze základní školy, když chtěl vyjádřit cosi neměnného:" Vůl zůstane volem a pařez pařezem".
A zároveň se omlouvám. Není v tom nic osobního.

 
V 7/17/2008 4:45 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Jan má pravdu. Nějaké veřejně nařízené vyvlastnění informací je nesmysl. Kam bychom došli, kdyby CocaCola musla zveřejnit svůj recept, Google svůj algoritmus, NASA své vynálezy, Pfizer své výrobní postupy, vědci a nemocnice jména, léčbu a diagnózu svých pacientů...

Ne ne, jen ať hezky zůstanou informace privátní, jak jsou dnes. Kdo chce své informace zveřejnit, tak může. Může třeba začít tím, že se nám tu podepíše celým jménem, tedy pokud si stojí za tím, co napsal.

 
V 7/17/2008 6:44 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Nicmene utajovani informaci je funkcni pouze do urcite miry. Pokud to dosahne az absurdni miry, cela ekonomiky i spolecnost onemocni. V praxi je funkcni utajovat jen nekolik let stare informace, ne dele,

 
V 7/17/2008 7:17 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Anonyme,

jste zaslepený modruh, neschopný kritického myšlení.

Dokud byly nemocnice veřejné, mohli sice radní, zastupitelé a managementy nemocnic hospodařit špatně, ale museli zveřejňovat informace a politicky se zodpovídat veřejnosti. Nyní se veřejnost nedozví nic, miliony mizí i nadále v černé díře zdravotnictví a navíc se v důsledku těchto změn snížila kvalita (nedostatek personálu v důsledku snížení mezd) a dostupnost(rušení nemocnic a jejich převody na LDN) zdravotní péče v takto převedených nemocnicích.

A to nemluvím o hejtmanem Bendlem zprivatizovaných nemocnicích v SČ kraji. To byl kriminální zločin, za který by měli jít ti, co o tom rozhodli, bručet. Samozřejmě, že nepůjdou a zdravotnictví se bude celostátně masivně tunelovat i nadále. Je to totiž jedna z posledních nevyloupených oblastí našeho státu.

 
V 7/17/2008 8:23 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Spolu s důchodovým systémem Stane.

 
V 7/17/2008 1:38 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

A co teprve az nam vsem ruzni Langerove sejmou otisky prstu a spoji obcanske prukazy s platebni kartou... to bude teprve ficak ... :-). Nebo s RFID.

 
V 7/18/2008 1:25 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Stane, cílem plešatého bandity je jeden sanops pro modré pohlaváry a jejich geneticky šlechtěné potomstvo, samozřejmě minimálně s dnešním rozpočtem dotovaným dnešním hloupým daňovým poplatníkem...

 
V 7/18/2008 1:27 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Vod dob poloniového Macka je lépe držet hubu.(

 
V 7/18/2008 8:14 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Stane, dříve než bych strašil vykořisťováním zlými podnikateli, bych se na vašem místě podíval, kolik miliard nalili na Slovensku po privatizaci nemocnic soukromí vlastníci do modernizace nemocnic a jak to zlepšilo celkovou zdravotní péči na Slovensku.

Stát je bohužel vždy ten nejhorší vlasník. A příklad Slovenska názorně ukazuje, že to platí i ve zdravotnictví.

 
V 7/19/2008 2:27 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Anonyme - nejedlý či jak se menuješ, vyhrál jsi ohledně slovenského zdravotnictví soutěž na vtip sezony!

Somárko nětáraj!

 
V 7/19/2008 2:32 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

K támatu je tenhle článek, co vyšel v posledním čísle týdeníku A 2, k mání je celý tady:

http://www.cssd.cz/dokumenty/clanky/s19592/a19653.html

 
V 7/19/2008 4:51 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Brtníku, to je normální postup. Já jsem skákal dva metry vysoko, když jsem náhodou viděl reortáž ČT o odborářské stávce proti prodloužení doby odchodu do důchodu. Nejprve krátce hutník, který řekl, že se důchodu v 65 nedožije, pak odborářský boss, který se předvedl v hutnickém obleku a řekl zhruba totéž, pak senátor Kubera (kde se tam vzal, to nevím?), který tvrdil, že pozdější důchod pomůže těm s nízkými důchody (protože jinak by asi nedostali nic:). Celou dobu švenkovali zezadu, aby nebyl vidět počet účastníků a nápisy na transparentech, ani slovo od řečníků a ukončili to několika dotazy na (nezávislé - ha, ha, ha) ekonomy, kteří z toho udělali PR na penzijní fondy. Hnus, velebnosti!

 
V 7/19/2008 4:58 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Anonyme, na to Slovensko snad ani nemá cenu reagovat. Tam do modráskové vzali zgruntu, vytunelovali zdravotnictví i penzijní systém a poté, co je lidé vyhnali od válu, jezdí radit našim modruhům. Od té doby, co je tam Fico u moci, existuje vůči Slovensku informační blokáda, protože (snad s výjimkou tiskového zákona, který se tady zneužil, aniž by někdo pořádně vysvětlil podstatu) neexistuje nic, čím by mohli Fica očernit. Anonyme, je léto, vezměte auto a jeďte se na Slovensko podívat, popovídejte si s obyčejnými lidmi na ulici, a potom nám o tom něco kloudného napište. Poznatky z PŠM ODS si nechte pro své soukmenovce.

 
V 7/19/2008 9:20 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Nejedly, ty jsi idiot. Jestli ale nepatris k tehle "nove slechte":

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=167&r=titulni_stranaa&c=1012284

tak jsi idiot tuplovany...

 
V 7/20/2008 11:31 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Na Slovensko se pod Ficem vrací optimismus. Alespoň to tak citím, co mluvím se Slováky.
Dřív byla pomalu norma, jezdit do zahraničí, protože doma práce buď nebyla vůbec, nebo mizerně placená. Na dzurindovy reformy jsem slyšel kometáře, že je to "tichá genocida národa".
Dnes mi připdá, že lidé přestavají žít jenom tím, jak zaplatí nejnutnější výdaje, ale začínají se dívat dopředu. Ti co pracovali natrvalo v cizině, se pomalu začínají vracet domů.
Fico není žádný velký revolucionář, ale mistr umění možného. V rámci mantinelů dnešního systému se skutečně snaží vytěžit, co se dá. Jenže vidím jako velké nebezpěčí, že všechno je postaveno jen na něm. Hrozí, že až odejde opět nastoupí borci s maníry uherské šlechty.

 
V 7/21/2008 12:30 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Souhlasím s Tribunem - informace jsou "nejdůležitějším zbožím"
A Elf napsal také jednu již objevenou pravdu... "V rámci mantinelů dnešního systému se skutečně snaží vytěžit, co se dá."
Co se tak porozhlédnout po Čechách a v rámci mantinelů vytěžit ze systému co se dá? Systém je totiž velmi štědrý - ačkoliv to není na první pohled příliš zřejmé. Cosi je podstatou systému, když poodhalíte informační balast, šum, dezinformace odhalíte základ a spatříte nahý systém... několik prvků, které jej samotný dělají zranitelným. Přemýšleli jste někdy, proč se děje to co se děje? O příčinách věcí a souvislostech?

 
V 7/21/2008 4:00 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Nyní již tedy na příkladu Slovenska víme, že soukromí investoři poskytují řádově lepší zdravotní péči oproti státu, a tedy není třeba se strachovat. Nakonec kdo by věřil ministrovi zdravotnictví, který sám privatizoval polikliniku a při tom brojí proti privatizaci, který brojí proti příplatkům u lékaře a sám je považuje za jediné možné východisko z narůstající ceny zdravotní péče, kdo by věřil ministryni školství, která brojí proti soukromým školám a sama posýlá své děti na francouzská Lycea, kdo by věřil tlupě zkorumpovatelných poskoků, kteří musejí hlasovat, jak je jim nažízeno, jinak jsou vyloučeni ze strany na rozkaz vůdce...

Co se týče Fica, tak jediná jeho přednost je v tom, že nechal v platnosti nepopulární pravicové reformy, které zavedl Dzurinda. Také jen díky nim teď Slovensko prožívá rekordní boom. Fico je nicméně člověk, který jezdní na východní Slovensko se svým štábem rozdávat guláš a přemlouvat občany, aby jej volili, protože jim slíbí velké dávky, ikdyž nebudou pracovat. A také jen díky nezaměstnanému východnímu Slovensku zažil Fico takový úspěch ve volbách. Jděte si promluvit se zaměstnanými Slováky a zeptejte se jich, komu dali svůj hlas.

Na druhou stranu, i naši soudruzi Paroubkové, Rathové, Jandákové a spol. by se mohli ve slušnosti a úctě i od Fica učit.

A jako vždy. Když už není jak svou milovanou ČSSD obhájit, tak příjdou na řadu u jejich retardovaných voličů nadávky a házení špíny na ODS. Inteligence se vždy projeví. Někdy bohužel...

 
V 7/21/2008 4:03 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

nejedly zajed si na slovensko a neopakuj do kolecka ten nesmysl o tom ze soukromnici poskytuji radove lepsi zdravotni peci. diky slovensku totiz jiz vsichni vedi ze opak je pravdou.

 
V 7/21/2008 4:31 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

ficuv volebni vysledek byl 30 procent. pokud se mam ptat zamestnanych slovaku komu dali hlas a fico to asi podle nejedlyho nebyl, tak to by muselo znamenat, ze po dzurindove vlade tam zustala 30 procentni nezamestnanost. a dnes fica podporuje temer polovina slovaku, takze je to na slovensku ted asi uplne desny kazdej druhej je bez prace.

 
V 7/21/2008 5:23 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

http://www.zzz.sk/?clanok=4487

najlepsie nemocnice ? statne a neziskove. hodnotenie ? sukromnou organizaciou

 
V 7/21/2008 6:08 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Co se týče informací tak tady nikdo nějak nehodnotí informace které nám byly poskytnuty v rámci návštěvy paní Parkanové na super duper tajné americké základně. A že byla první "neameričankou" která se mohla zůčastnit testu antiraket (že by cukrátko za písničku ? :) ).
A že - bohužel - se během testu vyskytly dvě droboučké chybičky...
Že napoprvé se muselo přerušit odpočítávání protože zrovna bylo špatné počasí.
A napodruhé raketa letěla po nižší dráze než se počítalo...

Co se mně týče tak zajímavé informace - a ani pes neštěkne ?

 
V 7/21/2008 7:34 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Znáte to o té potrefené huse? :)

 
V 7/21/2008 7:37 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Já si raději udělám úsudek podle vlastních zkušeností a podle zkušeností mých slovenských přátel. Někdo jiný raději čte nějaká hodnocení "soukromých organizací"...

 
V 7/21/2008 7:51 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Brumlo, absolutní pravda se "absolutním vládcům" nikdy nehodila do mozaiky. Vemte si, že by se střípky daly použít proti nim samým - proto funguje cenzura. Žijeme v ideálním světě a tuto iluzi nesmí nic a nikdo narušit.

 
V 7/21/2008 7:52 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Brumlo, třetí drobná chybička je, že kvůli nespecifikovaným technickým problémům vůbec nevzlétla antiraketa, takže přes původní ujištění, že půjde o ostrý test se nakonec jednalo o počítačovou simulaci. Vlastičce prostě na monitoru ukázali, jak by se ta raketa bývala rozprskla, kdyby se do ní bývala ta antiraketka náhodou trefila. A Vlastička celá vlhká běžela hned celému světu vykřičet ten úžasný úspěch. A naše médiak, která té frašce v přímém přenosu přihlížela - nás, ostatně jako vždy, objektivně informují. Podrobnosti na http://www.outsidermedia.cz/Article.aspx?id=212

 
V 7/21/2008 7:57 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

anonyme, fakt se s tím Slovenskem už neztrapňujte. Jestli se vaši kámoši léčí v nějakých soukromých sanatoriích, kde se platí desetitisíce navrch, tak věřím, že mohou být spokojeni. U nás by byli v obdobném zařízení taky. Srovnávejte srovnatelné a zrovna v minulých týdnech tady proběhlo cosi o soukromé LDN, která od babiček shrábla celý důchod, aby jim pak ani nedala napít. A když ty babičky umřely žízní, tak se zfalšovala zdravotní dokumentace. A psala to MFDnes, a ta má přece vždycky pravdu, nebo ne?

 
V 7/21/2008 8:47 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

stane, já dám na rozdíl od ostatních na vlastní zkušenost spíše než na nějaká hodnocení "soukromých organizací". Zkušenosti mé jsou stejné jako zkušeností mých ostatních slovenských přátel. Po privatizaci nalil soukromý investor do nemocnice miliony korun a z komunistického špitálu je dnes prvotřídní pracoviště, kam svážejí pacienty s respiračními chorobami. A to se jedná o normální nemocnici, takže žádná "sanatoria, kde se platí desetitisíce navrch", jak se mi snažíte podsunout. Pokud si budete přát, mohu dodat příklady. Ale to byste musel být ochoten opustit ty své "nezávislé" hodnocení "soukromých organizací" a přiznat si, že zdraví pecientů může soukromý investor zajistit mnohem lépe než stát.

Vy tu uvádíte příklad jedné privátní LDN, kde se chovají k lidem otřesně a hned z toho vyvozujete obecné souvislosti. To je velmi jedoduchá manipulace. Spíš bychom si klást otázku, jak je možné, že stát, který na provoz soukrkomých LDN dohlíží i v této své roli selhal. Také bych mohl předkládat vlastní otřesné zkušenosti ze státních LDN místo nějakých zprofanovaných novinových článků z MFDnes (a abych použil vaši vlastní logiku, tak z MFDnes, které přece nelze nic věřit, protože se jedná o noviny placené z ODS). Jak vidno, tak ani v případě LDN nedokáže stát hospodařit o nic lépe než soukromníci.

Ale položte si otázku, stane:
Kdyby Vaše dítě potřebovalo operaci srdce k záchraně svého života, svěřil byste jej raději do rukou odborníků z IKEMu, nebo byste jej raději nechal odvést třeba na Bulovku?

 
V 7/21/2008 11:26 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tak nevim, Nejedly, jestli jsi takovy romantik nebo popleteny ubozak a traged.

Ale asi ani jedno z toho, jsi proste najaty preskakujici gramofon. Soukromnik nekam bude nalevat miliony, aniz si zajisti, ze se mu to vsechno nekolikrat vrati zpatky, ze? :-))))))
Uz to nehul, clovece.

Jinak mne pobavila kauza s Bubilkovou. Chudak pani si neuvedomila, ze si nemuze beztrestne z Cikrta delat podobnou "treskutou" legraci jako z Paroubka a Ratha....
Modra totalita je jiz davno tady. Navrhuju prestat platit TV poplatky jako vyraz obcanske neposlusnosti.

http://www.novinky.cz/clanek/145449-bubilkova-mozna-prestrelila-jeji-satiricky-porad-v-ct-konci.html

 
V 7/21/2008 11:27 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Nech si proskenovat mozek, Nejedly, pokud veris, ze za kazdou svinarnu soukromnika muze stat.

 
V 7/22/2008 12:33 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

... prestat platit poplatky... forma nesouhlasu - dobry, ale k tomu jeste bojkot Ceske televize jako takove - ovlivneni udaju sledovanosti z peoplemetru a snizeni ceny za prodej reklamniho casu. Ceska televize ma urcite financni zdroje a ty by byly mozne za jistych okolnosti "odriznout". Verejnopravni medium je jen kourova clona... Take se divejte nejen na Bubilkovou, ale i Vaclava Moravce, ktery byl evidentne natlacen do kouta a chova se velmi loajalne a jsou tu i dalsi loutky.

 
V 7/22/2008 12:37 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

nejedly je na hlavu, dostane hodnoceni nemocnic ze ktereho jasne vychazi ze statni funguji lepe nez soukrome tak rika, ze jeho znamy zna superduper soukromou nemocnici. nejedly ty idiote, muj znamy zna superduper statni nemocnici a proto statni je to nejlepsi. jo a co sem se dival tak ta soukroma organizace je cirou nahodou soukroma pojistovna - dobrej tip - ktera s nemocnicemi spolupracuje. rozhodne si radej prectu jejich hodnoceni nez nesmysly co pise nejedly o jeho znamym. asi stejnym znamym co nevoli fica a proto nikdo pracujici fica nevoli. nejedly je totalni blb kterej i kdyz mu slovak rekne ze je to z vlastni zkusenosti jinak tak on omila blaboly o tom ze na papire mu nekdo tvrdil ze podle poucek to musi bejt opacne. a jeste ten idiot vysvetluje ze kdyz nekdo na osobni zkusenosti vidi opak tak je to jen vyjimka zatimco kdyz on vidi neco na osobni zkusenosti tak je to pravidlo pro celek. proste vygumovanej kreten co nema schopnost uznat ze necemu nerozumi.

 
V 7/22/2008 12:42 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

ze tys nejedly ty malej pitomecku ani nezjistil co je to za divnou sokromou organizaci co ten rebricek sestavila ? :)))) mne se stacilo podivat na link, co tys asi ani neudelal aby mi bylo jasne, ze jsi totalni idiot.

 
V 7/22/2008 12:45 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

ja ti to tady hlupaku nakopiruju protoze asi pro tebe zjisteni co je kde na linku bylo moc slozity

Po intenzívnych prácach a odborných diskusiách najväčšia súkromná zdravotná poisťovňa DÔVERA zverejňuje hodnotenie zmluvných nemocníc. Vychádza z dát za rok 2007 a z objektívnej transparentnej metodiky. Považuje to za povinnosť voči poistencom. „Chceme dokázať, že zdravotná poisťovňa vie priniesť pridanú hodnotu občanom. Začíname tradíciu zverejňovania hodnotenia nemocníc. Sprístupňujeme informácie, ktoré poistenci môžu využiť na lepšie rozhodovanie o svojom zdraví. Hodnotenie využijeme na nákup kvalitnejšej a efektívnejšej zdravotnej starostlivosti,“ povedal generálny riaditeľ zdravotnej poisťovne DÔVERA Martin Šimun.


doufam teda blbe, ze aspon jsi schopen porozumet slovenstine. a ted mi rekni je rebricek soukrome organizace spatna vec a tvy hodnoceni je dulezitejsi ? tak to bychom se meli vysrat na soukromniky kdyz takhle nekvalitne pracujou.

 
V 7/22/2008 12:46 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

jeste ti tady blbe zduraznim jedny slova

najväčšia súkromná zdravotná poisťovňa DÔVERA

 
V 7/22/2008 12:52 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

a ted jeste tvuj canc

Nyní již tedy na příkladu Slovenska víme, že soukromí investoři poskytují řádově lepší zdravotní péči oproti státu,

a skutecnost vypada tak, ze takze nyni jiz na prikladu slovenska vime, ze dokonce i soukrome pojistovny vedi, ze statni nemocnice poskytuji radove lepsi zdravotni peci oproti soukromym nemocnicim.

 
V 7/22/2008 2:32 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

jasne, investor podle Nejedleho tak asi poskytne nejakou peci. :-) Ja nevim jak vam, ale mne lekarskou peci poskytuje lekar, ne investor :-).

A tohle by sis mel Nejedly uvedomit
http://www.outsidermedia.cz/Article.aspx?id=214
kdyz nebudou mit lidi kvuli nekrestanskym najmum a "trzne-vyspekulovanym" cenam zakladnich potravin na veci, co si mohli koupit predtim, tak budou priste volit Paroubka i soukromnici a obchodnici. Ne tedy, ze by ho nevolili uz ted :-).
A mame tady opet scenar jako z r. 1997. Ta mafie zvana ODS je proste nepoucitelna, snazi se vysat narod jako citron uz behem 2-3 let.

 
V 7/22/2008 11:47 dop. , Blogger Tribun řekl...

Brumlo, možná je to ze stejného důvodu, z jakého se ve slušné společnosti nekomentuje, když si někdo prdne, nebo krkne. Ovšem může to být i tím, že už to nikomu nestojí ani za řeč. Je to stále dokola. Lži, dezinformace, manipulace, jedna urážka zdravého rozumu za druhou. Prostě zkouší 100x zopakovat lež, aby se stala pravdou. Usvědčíte je ze lži jednou, zopakují ji po 101., usvědčíte je porduhé, zopakují to po 102. Bojovat s devítihlavou saní by snad bylo jednodušší, než bojovat proti lži.

Když je to baví, ať si plkají. Všechny trumfy máme v rukách my, protože my sami a nikdo jiný se rozhodneme, zda jim uvěříme, nebo ne. Oni potřebují souhlas, který mi jim můžeme odepřít.

Jestli to uděláme a jestli nás bude dostatek, je věc jiná.

 
V 7/22/2008 11:57 dop. , Blogger Tribun řekl...

"Anonymní" Anonyme, nechcete si sjednotit argumentaci? Když soukromá nemocnice fatálně "selhává" (vzhledem k tomu, že smyslem její existence je generovat zisk, tak vlastně o o ožádné selhání nejde, ale naopak o efektivní fungování; o selhání jde pouze s pohledu společnosti) je to podle vás anomálie, kterou nelze zobecňovat a vyvozovat z ní závěry o fungování soukromých nemocnic. Ovšem když soukromá nemocnice funguje, je to důkaz toho, že soukromé nemocnice jsou obecně lepší, než státní.

Tak jak je to s tím zobecňováním?

A také bych uvítal, kdyby mi konečně někdo vysvětlil, jak je možné, aby soukromá nemocnice fungovala efektivněji, než státní, když má oproti státu vyšší náklady, protože musí vytvářet zisk? Státní (veřejná) organizace může být vždy efektivnější, než soukromá. Pokud není, je to otázka managementu, nikoliv vlastnicví.

Pokud fungují státní organizace neefiktivně, je za tím jednoznačně nekalé jednání úředníků, kteří na objednávku soukromého kapitálu umělě vytvářejí situaci, která slouží jako záminka k privatizaci. (Samotřejmě, že svůj díl viny na to má i prostá neschopnost a hloupost lidská, ale to je faktor, který zdaleka není pro státní správu unikátní.)

 
V 7/22/2008 12:49 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tribune, myslím, že je to trochu záměr hry kočky s myší. Vezměte si, že vlastně pouhým usvědčením ze lži nic nezískáte, nic nezměníte - přesto stovky a tísice lidé znovu hrají hru a chytají se na návnadu, kterou připravili druzí... on si to moc dobře uvědomují a dokonale se baví. Musíme změnit pohled a přístup, když známe určité principy fungování společnosti... usvědčování ze lží je v "nedemokratické společnosti" ztrátou času. Vážně. Určité věci víme a přesto je nemůžeme zaběhnutými prostředky změnit či zlepšit.... PROČ?

 
V 7/22/2008 1:01 odp. , Blogger Tribun řekl...

Proč, Fudzijane? Protože systém byl tak projektován. Záměrně je vytvářena iluze možnosti změny, jejímž prostřednictvím jsou kanalizovány destabilizující účinky nespokojenosti, které je ovšem nevyhnutelná, protože záměrně a účelově vytvářená. Nespokojenost, frustrace a existenční tlak jsou nástroje, jimiž je vynucována participace, poslušnost a především - práce. Práce za mzdu, na jiné a pro jiné.

 
V 7/22/2008 1:21 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tribune, souhlasím.... jsou určité nepsané nástroje politiků pomocí kterých drží občany na uzdě... ale prostor na změnu tu přece jen je... nevím jak pojmenovat tuto skupinu - nejdrzejších..., nejodvážnějších...? To je jedna z pozitivních věcí systému, že "zatím dává možnost" a navíc dává občanům možnost určovat pravidla hry. Zahoďme všechno zaběhnuté - všechny nejčastěji používané formy protestu, stávek, demonstrací a najděme jiné, abychom zjistili jestli si systém vynutí poslušnost "oveček" - ponechá jim možnost být svobodnými, nezávislými nebo se je bude snažit zkrotit.

 
V 7/22/2008 1:23 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

"usvědčování ze lží je v "nedemokratické společnosti" ztrátou času"

ono kdyz si dotycny natluce kokos v ramci vlastni zkusenosti, byva to cennejsi nez tuny a roky teoretickeho presvedcovani. Dekuji tedy Topolankove ODS, ze svoji stupiditou a chamtivosti prispeje k tomu, ze si dlouha rada dalsich lidi jiz brzy natluce kokos :-)

 
V 7/22/2008 3:23 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

„Existuje-li nějaká obecně uznávaná pravda v politické ekonomii, pak je jí ta skutečnost, že v případě každého zboží, které slouží k uspokojování hmotných a nehmotných potřeb spotřebitele, je vždy v jeho nejlepším zájmu, aby práce a obchod zůstávaly svobodné, neboť nezbytným a trvalým důsledkem svobody práce a obchodu je maximální snížení ceny toho kterého statku.“
- Gustave de Molinari

Anonyme, vydal jste se na cestu drzých urážek a nadávek, etatismu, vulgarizmu, socialismu, ataku. Vydal jste se na cestu zla. Doufám, že v životě najdete někoho, kdo vám otevře srdce, abyste pocítil obyčejnou lidskou lásku a znova nabyl úctu k druhým lidem. Věřím, že poznáte, že smysl života není v tom snažit se co nejhoršími nadávkami zničit ty, co mají jiný názor, než vy. Časem si uvědomíte, že vaše nadávky jen zcela diskreditují vaše názory a že slouží jen ke slávě těch, které měly původně zničit…

Vy, celoživotní nepřítel proti čemukoliv soukromému, věříte jedné zprávě od jedné soukromé pojišťovny? To značí, že na tom musíte být už opravdu hodně špatně. Já bych jedné zprávě nikdy nevěřil, i kdyby souhlasila s mým názorem. Proto vám vřele doporučuji se na vlastní oči podívat do kterékoliv z privatizovaných nemocnic v Bratislavě a hlavně se zeptat, jak tyto nemocnice vypadaly před privatizací. Věřím, že osobní zážitek vám otevře oči více než jediná zpráva jedné soukromé pojišťovny.


Tribune, Tribune, Tribune. Vidím, že s vaším zlozvykem pokládat otázky a přitom ignorovat otázky ostatních jste se dosud nevypořádal. Uvědomujete si, že nikdo nemůže brát vaše úvahy, pokud nebudete schopen na mé otázky odpovědět? Dokud neukážete, že máte odvahu na mé otázky odpovědět, budou vaše příspěvky bezcenné. Já se vašich otázek nebojím:

Představa socialistů, kterou zde prezentujete vy a pár hulvátů, je, že soukromý podnikatel je z podstaty špatný, protože mu jde o zisk a zisk je špatný, nemorální, protože by všichni měli mít stejně. Z toho vyvozují, že všechno musí být všech, tedy státní, aby nikdo nemohl generovat zisk a nevydělal si tak náhodou víc, než ostatní. Další zažitým mýtem je také to, že liberálové považují podnikatele za světce, kterým jde jen o blaho lidu a jakmile se ukáže příklad jednoho podnikatele, kterému šlo více o zisk než o dobro svých pacientů, tak to tito hulváti považují za jednoznačný důkaz toho, že oni mají pravdu.

Jak jednoduché. Pokud neumím vyvrátit něčí argument, tak mu podsunu jiný, a ten s grácií vyvrátím a ještě přidám kopu nadávek, abych ukázal, na jak vysoké úrovni je má inteligence…

Ale nyní k tomu, jak je to ve skutečnosti. Liberálové nikdy netvrdí, že všem podnikatelům jde o dobro lidstva. Liberálové vědí, že jsou dobří a špatní lidé a že tomu tak bude vždy v socialismu i v kapitalismu. To právě socialisté si myslí, že v socialismu bude vše centrálně plánováno hodnými lidmi, kterými půjde o dobro lidstva. Je s podivem, že po zkušenostech s našimi politiky je tato utopistická vize ještě neopustila.

Liberálové na rozdíl od socialistů berou lidi takové, jací skutečně jsou. S jejich kladnými i zápornými stránkami. To, co liberálové tvrdí, je to, že kapitalista dokáže vždy hospodařit efektivněji než socialista (v obecném měřítku). Já jsem poznal na vlastní kůži v několika bratislavských nemocnicích, jak se proměnilo vybavení, přístup k pacientům a celková úroveň péče po privatizaci nemocnice. Vřele vám tuto zkušenost doporučuji. Osobní zkušenost předčí stovky zpráv soukromých pojišťoven. Nejedná se tedy jen o jeden příklad fungující privatizované nemocnice, jak se mi snažíte podsunout.

A jak je možné, že soukromá nemocnice funguje lépe než státní, když musí oproti státní generovat zisk? Odpověď je více než jednoduchá a vychází z podstaty lidských motivací. Základní potřebou člověka v dnešní společnosti je tvořit zisk. I ti nejaltruističtější lékaři potřebují zisk ke svému přežití. Je třeba si uvědomit, že lidé budou toužit po zisku ve státní i soukromé nemocnici úplně stejně. Státní nemocnice nebude schopna tvořit zisk, a proto nebude mít nikdo z jejich zaměstnanců důvod pro efektivní nakládání se zdroji - začne zde docházet k plýtvání. Také zde nebude žádná motivace ke zlepšení konkurenceschopnosti, takže ani nebude třeba žádných investic či zlepšení služeb a rozšíření škály poskytovaných služeb. Naproti tomu v každé soukromé nemocnici půjde o zisk. A jak dosáhne soukromá nemocnice největšího zisku? Tím že bude poskytovat nejhorší služby za nejvyšší ceny a vykořisťovat tak své pacienty? Taková nemocnice by se udržela pouze ve státem regulovaném zdravotnictví, ale na volném trhu nikoliv, protože by rychle přišla o všechny pacienty - klienty. Na volném trhu dosáhne největšího zisku ten, kdo poskytne nejlepší služby za co nejmenší ceny. Oproti státnímu modelu se tak soukromá nemocnice musí snažit o co největší míru efektivity, o co největší úspory nákladů, o co největší pohodlí pacientů, o co nejlepší pověst, o co nejlepší výsledky operací, o co nejkratší čekací lhůty na operaci, o co největší investice do vybavení nemocnic a do ošetřujícího personálu. Protože jen ta nejlepší nemocnice uspěje na trhu.

Státní nemocnice může být efektivnější než soukromá, protože nemusí vytvářet zisk? Jaký to omyl! Kdo myslíte, že zaplatí všechen zdravotní personál, vybavení nemocnic, plat managementu a všechno to všudypřítomné plýtvání, které každou státní instituci zákonitě doprovází? Vytiskne si snad nemocnice vlastní peníze? Nikoliv. Perpetuum mobile neexistuje ani v ekonomice. Plýtvání zdroji ve státních institucích zaplatí vždy občan – pacient. Ať už formou daní, pojištění, příplatků nebo doplatků. Proto bude soukromá nemocnice ve srovnání se státní vždy efektivnější, bude poskytovat lepší péči a bude pro pacienta výhodnější. Příklady ze Slovenska to jen potvrzují.

Ale nejenom ze Slovenska. Ekonomické zákony platí na celém světě. Podívejte se, jak dopadlo socialistické zdravotnictví ve Velké Británii, kde je celé řízeno Národní zdravotní službou a srovnejte jej se systémem privátních institucí, jako má Francie nebo Švýcarsko. Položte si otázku, proč tolik pacientů (zejména důchodců) je nutno cestovat za zdravotním ošetřením ze Švédska do Polska nebo Lotyšska (trh je sociálnější než stát). Jak je možné, že existují celé trajekty, které vozí britské pacienty za kvalitnější zubařskou péčí do Francie?

Pokud na tyto otázky neznáte odpověď, tak doporučuji tyto články:
http://pavelkohout.blogspot.com/search?q=zdravotnictv%C3%AD
http://www.libinst.cz/etexts/zdravotnictvi.pdf

„Já tvrdím, že mé tělo je mé vlastní, alespoň jsem je za své vždy považoval. Ubližuji-li mu tím, že s ním experimentuji, jsem to já, kdo trpí, a ne stát.“
- Mark Twain

 
V 7/22/2008 4:06 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

nejedly ty jsi proste nepoucitelny retardovany volic ods. kdyz se podivas detailnej tak zjistis ze to hodnoceni nemocnic je podkladem pro navazovani a ruseni spoluprace pojistovny a nemocnic. je to tisickrat hodnotnejsi nez tvoje reci o tom co kterej tvuj znamej videl. a navic mas smulu ja slovensky nemocnice znam a to co tvrdis pravdou neni. soukrome radove neposkytuji lepsi zdravotni peci. jsou prumerne a spickove jsou nemocnice statni. ted cekam ze mi retarde zacnes vysvetlovat ze ty mas jiny zkusenosti nez ja a proto mas pravdu. jenza ja mam jak zkusenosti tak mi je tady potvrdilo hodnoceni pojistovny co ma velmi silnou vypovidaci hodnotu. a ty jsi uz jen smesnej. najednou podle tebe soukromnik vypracovava pro svy podnikani spatny podklady. spatny jsou protoze jim nerozumis, vubec sis je neprecetl a nezjistil co je to ta tebou vysmivana nejaka soukroma organizace a ted nedokazes priznat chybu. proc by kdokoliv mel podporovat soukromej kapital ve zdravotnictvi kdyz neni schopen si vytvorit ani spravny podklady pod svoje podnikani co tady ted v ramci svy intelektualni impotence sugerujes ? Poloz si otazku, proc vsechny zdravotnicke systemy kde je prevaha soukromeho kapitalu jsou predrazene a dosahuji podprumernych vykonu za dvojnasobne ceny ? Ekonomicke zakony jsou jasne, je uz davno dokazano, ze prevaha soukromeho kapitalu ve zdravotnictvi vede k horsi kvalite, idealem je mirna prevaha statniho. Dukazem je i tebou privolana Francie, kde samozrejme redardovanej volici ods je naprosta vetsina luzek statnich a neziskovych - 80 procent a ve Svycarsku je pomer zhruba stejny. Zase dokazujes jak sis nacetl par vyrvanych z kontextu propagandovych zvastu liberalu a utekl ti kontext.

 
V 7/22/2008 4:07 odp. , Blogger Tribun řekl...

Rudý posuve, vy mne vyloženě pronásledujete :-) Vlastně :-(

Víte, co je to tzv. "straw man"? Já to nevěděl, ale kvůli vám jsem se to doučil, abych mohl pojmenovat způsob, kterým "argumentujete"

V žádném případě není pravda, že bych na vaše otázky nechtěl, nebo neuměl odpověď (i když jsem samozřejmě neodpověděl na všechny), to pouze vy neznáváte jako odpověď nic jiného, než souhlasné stanovisko.

Proč to říkám? Aby ostatní (protože vy moc dobře znáte pravidla falešené hry, kterou zde hrajete) pochopili, proč vás, ač přimo osloven, budu nadále ignorovat. A to až do doby, než přijdete s něčím novým a zajímavým, s něčím co debatu posunu a co budu sám pro sebe považovat za přínostné.

Recitování kanonických článků neoliberální víry mne opravdu neoslovuje a já se nebudu přetvařovat a dělat, že je tomu naopak.

 
V 7/22/2008 4:13 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

tribun kdyby on aspon chapal to co recituje, kdyby si poradne precetl i toho jeho skvelyho kohouta tak mezi radky zjisti ze francouzske nemocnice jsou hlavne statni cili kdyz je tak chvali tak si sam veleuspesne vyvratil vlastni tvrzeni :))))

 
V 7/22/2008 4:16 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

tady jsou slova kohouta - Soukromý sektor provozuje zhruba 35 % lůžek, přičemž 20%z tohoto podílu představují komerční nemocnice a zbylých 15 % neziskové.

:))))))

 
V 7/22/2008 5:01 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

"v případě každého zboží, které slouží k uspokojování hmotných a nehmotných potřeb spotřebitele, je vždy v jeho nejlepším zájmu, aby práce a obchod zůstávaly svobodné,"

vyborne Rudy posuve Nejedly. A ted si laskave uvedomte, co tady ted zavadi Julinek s tim svym kasparem Cikrtem - nikoliv volny trh s nejakym volnym prostorem k manevrovani pro pacienta a svobodou jeho volby na trhu, ale zcela diktatorsky shora rizenou a prikazovanou zdravotni peci!

Q.E.D.

P.S.: tech lidi je tady vic, kteri te povazujou za blba, Nejedly.

 
V 7/22/2008 6:13 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Gratuluji Vám Rudý posuve, začínáte chápat, že zdravotnická koncepce ČSSD opřít se o základní síť státních a neziskových nemocnic jako ve Francii a Švýcarsku je velmi dobrá. Jen tak dál, je to krok správným směrem.

 
V 7/22/2008 7:47 odp. , Blogger ods řekl...

Po přečtení si této diskuse jsem trochu mimo plán přidal krátkou noticku jak nás vidí jiní v porovnání s Evropou. Pochybuji, že by to Nejedlý pochopil, protože ten už vše ví a pokud fakta jsou jiná než teorie, tak je to chyba fakt, ale možná to bude zajímavé pro jiné čtenáře.

 
V 7/22/2008 9:27 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tribune, možná jste to v té přehršli nadávek zdejších hulvátů přehlédl, ale váš poslední příspěvek jsem vyvrátil v 7/05/2008 2:25 odp. zde:
https://www.blogger.com/comment.g?blogID=28631196&postID=2870684450820259643&isPopup=true

Doufám, že si uvědomujete, že jste dosud neodpověděl na mou otázku, z jakého důvodu potřebujete pro ochranu jakých svých práv zbavit mě mé svobody a obrat mě o polovinu mého výdělku a jaká vaše práva a z jakého důvodu nadřazujete nad práva má.

„Protože nejste na světě sám, protože nemůžete jenom brát a nic nedávat.“ totiž není odpovědí na mou otázku, jak snad každý příčetný člověk musí pochopit. Svou ne-odpovědí tedy dáváte najevo, že buď odpověď na mou otázku neznáte a tudíž neumíte obhájit svou potřebu zotročování ostatních osob, anebo mou otázku nechápete.
Abych vám to usnadnil, tak odpovědí na mou otázku by bylo pokračování těchto vět:
Vaší svobody vás musím zbavit proto, abych ochránil svá práva na …
O polovinu vašeho majetku vás musím připravit proto, …
Má práva na … jsou důležitější než vaše práva, protože …

Doufám, že si uvědomujete, co znamená, dokud na tuto otázku nebudete schopen odpovědět lépe než jen tím svým „Protože nejste na světě sám, protože nemůžete jenom brát a nic nedávat.“. To nemá s mou otázkou nic společného, a proto byste touto svou „logikou“ mohl obhájit socialismus stejně tak jako komunismus či otroctví.

Recitování kanonických článků neoliberální víry mne opravdu neoslovuje a já se nebudu přetvařovat a dělat, že je tomu naopak.

Zřejmě máte jako většina socialistů porušené vnímání toho, co je věda a co víra. Vědci nelpí na jedné jediné pravdě, jak to zde někteří stoupenci socialismu předvádějí, ale své závěry korigují podle teoretických modelů, jež jsou logicky konzistentní a lépe popisují skutečnost než současné modely. Tedy stačí jediný argument, kterým byste vyvrátil závěry, na kterých stojí dnešní ekonomie a všichni ekonomové vám dají za pravdu. Ale nečekejte, že po představení svých nejsilnějších argumentů typu „Recitování kanonických článků neoliberální víry mne opravdu neoslovuje a já se nebudu přetvařovat a dělat, že je tomu naopak.“ sklidíte cokoliv jiného než jen smích.

Nejednou jsem zde vyzýval ostatní, aby mi představili nějakou ekonomickou literaturu, která by popírala na teoretickém nebo praktickém příkladu neoliberální ekonomii. Marně. Jediná kniha, jediný článek, jediný odkaz. Prostě nic. Já bych si rád přečetl teoretické důkazy funkce socialismu. Ale nic. Naopak já jsem zde uváděl desítky odkazů na světoznámě uznávané autory, jež obsahovaly desítků důvodů, proč socialismus v praxi nikdy nefungoval a snažil jsem se vyvolat diskuzi nad nimi. A čeho jsem se dočkal? Jen nadávek. Kolikrát jste se dokázal Tribune vy sám oprostit od své víry a kolik odkazů, jež jsem zde linkoval, jste si přečetl jen vy sám?

Nyní si pane Tribune znovu upřímně položte otázku, kdo z nás zde slepě zastává „víru“.

Pokud budete schopen svou víru odložit a zajímat se i o skutečný stav věcí, doporučuji pro začátek článek:
Na rovinu o ekonomické gramotnosti

A dále sérii článků Člověk proti sociálnímu státu na:
http://sumavak.bloguje.cz/tema-3-ekonomika.php

Rád bych znal váš názor na tyto texty, stejně tak jako na ostatní, které jsem tu linkoval, pokud je tedy nezavrhnete předem jen proto, že odporují vaší víře…

A svého fandu – pana hulváta - bych rád informoval o tom, že sám Rath se nechal slyšet, že by rád přetvořil české zdravotnictví podle modelu britské Národní zdravotní služby.

 
V 7/22/2008 9:45 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tribune, přesto je něco co je daleko cennější jak informace. Jsou to technologie. V moment, kdy budou znát občané technologie stávající systém končí a vznikne prostor pro nový. Přemýšlejte o tom....

 
V 7/22/2008 9:52 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Rudý posuve, nikoliv učebnice, ale praxe vyvrací většinu těch vašich neoliberálních nesmyslů. Pokud by totiž platily, tak by těmi nejúspěšnějšími zeměmi z hlediska kvality života musely být africké země s nulovým zdaněním, následovány Ruskem, Pobaltím, ČR a Slovenskem s rovnou daní a teprve na konci by se musely krčit skandinávské země s vysokými progresivními daněmi a "škodlivým přerozdělováním". Aktuální žebříčky jsou však přesně opačné.

Takže si své neoliberální a neokonzervativní učebnice sbalte do kufru a najděte si nejbližší letecký spoj do Rovníkové Guineje. Kohouta a další libinsty i cepisty si můžete vzít s sebou.

A nespleťte si spoj, protože v takové Argentině nebo Chile, kde si ty vaše neoliberální recepty vyzkoušeli v neředěné "chicagské" formě, byste taky mohl při jejich hlásání dostat od místních občanů přes držku.

 
V 7/22/2008 10:43 odp. , Blogger ods řekl...

Stane, realita je pro liberály nezajímavá, protože vše co píšou pravidelně vyvrací. Ale jak jsem již uvedl, je to asi chyba reality a ne teorií, ty musí být bezchybné.

 
V 7/22/2008 11:40 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Omyl, stane. Právě v zemích třetího světa je tradičně stát velmi silný. U nás jsme se snažili budouvat socialismus 40 let. A srovnejte naši vyspělost se sousedními kapitalistickými státy zničenými válkou. Země, kde dnes zkoušejí socialistický model jsou ty, které si na svůj blahobyt již vydělali liberálními vládami, jako je tomu ve Švédsku. Také s tím socialismem nyní mají ve Švédsku své problémy. Země, kde se pokoušejí o socialismus bez předchozí prosperity dopadají jako my za Paroubka - v dluhové pasti.

Zřejmě ti ekonomové nebudou takoví blázni, když vědí, proč socialismus nikdy nefungoval...

 
V 7/23/2008 12:35 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

"své závěry korigují podle teoretických modelů, jež jsou logicky konzistentní"

ne, posuve. Veda sve modely koriguje podle empirickych fakt. Bez toho je nejaka konzistence jen iluzorni. To je zrejme to, co ti v Libinstu nerekli. Misto toho ti asi rekli, ze ve Svedsku vladne Kim Ir Sen :-)

 
V 7/23/2008 12:36 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

"v zemích třetího světa je tradičně stát velmi silný"

jiste, treba v USA s jejich Patriot Acty :-)

 
V 7/23/2008 7:05 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

"srovnejte naši vyspělost se sousedními kapitalistickými státy"

ano, v Rakousku a Nemecku byla socialni demokracie vzdycky silna :-) coz je dobre.

 
V 7/23/2008 10:58 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

vidim ze nejedly se radostne vyhnul skutecnosti ze vetsina nemocnic ve svycarsku a francii je statnich. ale je fajn ze se mu tamty systemy libej mne se taky libej. takze nejedly spolu muzeme celou diskusi shrnout na zaklade tebou predlozenych informaci ze nejlepsi zdravotnictvi na svete jsou opreny o silny statni a neziskovy sektor. diky chlapce.

 
V 7/23/2008 11:53 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

S tim ale Nejedly souhlasit nemuze. Jemu se naopak libi totalni chaos, kteremu rika trh a svoboda, a ve kterem se dobre dari zlodejum a tunelarum. A ti zlodeji, kteri si nakradou nejvic, pak zrusi volny trh, zlikvidujou konkurenci a zavedou absolutni monopoly a kartely a ovladnou stat. Takze je pak pacient veden do nemocnice jako otrok a prase na porazku a jeste pri tom na kazdem kroku plati dodatecne poplatky, ze ho cikrtovsko julinkovsky system k sobe vubec pustil, prestoze si ho dotycny predplatil ve zdravotnim pojisteni, jednom z nejvetsich na svete.

Kdepak, stat se Nejedlym libi, ale jen pokud uplne prestane slouzit verejnosti a bude pod rukou zprivatizovan, pricemz svoji donucovaci funkci vuci obcanum neztrati. Taky bych si rad pro sebe zprivatizoval nejaky stat, nevite o nekterem ? :-) (Bokassa a Mugabe to dovedli k dokonalosti. Nebo ten kanibal z Rovnikove Guiney, ktery je velkym pritelem USA...)

 
V 7/23/2008 1:46 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

stane, vidím, že k odpovědi na mou otázku ohledně výběru zařízení, které byste volil pro operaci srdce svého dítěte jste nenašel odvahu. Doufám, že rozumíte tomu, jakou odpověď si tím pádem domyslím a co to znamená.

A pro pana hulváta - na základě toho, že argumentujete jen svými nadávkami, jimiž každým příspěvkem jen dokazujete své základní neznalosti se domnívám, že budete levicový volič - nejspíš sociální demokrat. Nemám pravdu? To by totiž mnohé vysvětlovalo...

A to je vás opravdu tolik "inteligentů" nebo se skutečně neumíte vyjádřit jedním příspěvkem?

 
V 7/23/2008 3:52 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

nejedly jako retardovany volic ods proc musis do kolecka opakovat jedno a to samy ? to nedokazes neco napsat jen jednou "inteligente" ? nikdo nema povinnost odpovidat na tvoje demagogicky otazky zvlast kdyz ty sam ignorujes veci co se ti nehodej, jako trebas to ze nejlepsi zdravotnictvi na svete ve francii a svycarsku ma prevahu statniho a neziskovyho sektoru. ale ja ti odpovim, pokud bych mel srovnani co je lepsi tak si vyberu to lepsi pokud na to budu mit. na slovensku bych si napriklad vybral statni nemocnice ktere poskytuji radove lepsi zdravotni peci nez soukrome. a dite bych si nechal porodit nekde v evrope aby mi neumrelo v americke soukrome nemocnici pro neci zisk. predpokladam ze kdyby slo o porod tak taky radej vyuzijes evropskych sluzeb socialismu s radove nizsi kojeneckou umrtnosti nez abys jel do ameriky. vymenme se demagogii.

 
V 7/23/2008 4:10 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

co ma dokazat otakza jestli si vyberu statni ikem nebo statni bulovku asi to ze statni je dobre protoze to znamena jak odpoved a tak odpoved b. nejedly je blbej jako tago.

 
V 7/23/2008 4:17 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

a ted ti dam ja nejedly dalsi otazku ty bys svy dite na operaci srdce dal do statniho ikemu nebo do soukromy chrenkovy nemocnice podlesi ?

 
V 7/23/2008 5:16 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

mozna si Nejedly myslel, ze uz je IKEM soukromej :-). Nikoliv, to jenom Julinek+Agel+Kaiser Permanente po nem natahuji svoje paraty....

Jinak jsem si tady ted zadneho hulvatsvi vuci Nejedlemu nevsiml.

 
V 7/23/2008 7:37 odp. , Blogger Tribun řekl...

Rudý posuve, to že neposloucháte, co vám druhý říká, a za odpověď pouvažujete pouze to, co chcete slyšet a vše ostatní ignorujete, je pouze a jedině váš problém a já jej opravdu, ale opravdu řešit nehodlám.

Přesto však nemůže být nikdy na škodu reformulovat základní teze a ověřit tak, že jsou i nadále udržitelné. Proto:

Vaše svoboda musí být omezena proto, abyste nemohl vy omezovat svobodu druhých. Protože svoboda bez hranic přestává být svobodou a stává se zvůlí. Samozřejmě, že omezeny jsou i mé svobody ve vztahu k ostatním. Svoboda totiž není účelem sama o sobě, ale je pouze nástrojem k naplnění skutečného účelu, jímž je život. Bez omezení svobod jednotlivců není možná fungující společnost, bez fungující společnosti není možný život. Člověk není schopen (již dávno ne) přežívat mimo společnost a bez její, byť skryté, podpory a přítomnosti.

Vás výdělek není pouze váš. Nedosáhl jste jej pouze svojí pílí, ale významnou měrou se na něm podílela celá společnosti. Ať již tím, že vám vytvořila podmínky, poskytla infrastrukturu, zachovala a předala znalosti, umožnila vám věnovat se výdělečné činnosti, protože jiní členové společnosti na sebe vzali povinnost vykonat to, co byste jinak musel vykonat sám, pokud byste si chtěl uchovat i jen vegetativní existenci. Není žádný váš výdělek, je jen náš výdělek. V podobě odvodů z vašeho výdělku tak jen vracíte společnosti část toho, co jste z ní předtím odčerpal. Lze to říct i jinak: vaše odvody jsou podílem na zisku, který si společnost bere ze své investice do vás.

Můžeme se bavit o tom, zda jsou odvody polovina či třetina a zda je to mnoho nebo málo, ale těžko lze zpochybnit nutnost a oprávněnost těchto odvodů. Proč? Protože bez nich byste žádný výdělek nikdy neměl a velmi pravděpodobně byste nebyl ani vy sám.

 
V 7/24/2008 12:31 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Podle Nejedleho definice jsou "komunisti" asi i Masaryk, JFK a Abraham Lincoln, takze je videt, jaky je to uchyl :-)

 
V 7/24/2008 12:54 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Vaše svoboda musí být omezena proto, abyste nemohl vy omezovat svobodu druhých.

= výrok vnitřně rozporný

Protože svoboda bez hranic přestává být svobodou a stává se zvůlí.

= výrok vnitřně rozporný

Bez omezení svobod jednotlivců není možná fungující společnost,...

= názor => irelevantní

Člověk není schopen (již dávno ne) přežívat mimo společnost a bez její, byť skryté, podpory a přítomnosti.

= Straw Man (1. nikdo Tribunovi nebrání založit si vlastní společnost, 2. jeho názory jej nijak neopravňují nutit ostatní účastnit se jeho nutkavých představ o životadárných společnostech)

Vás výdělek není pouze váš.

= protimluv

Nedosáhl jste jej pouze svojí pílí, ale významnou měrou se na něm podílela celá společnosti.

Irelevantní - nikoho jsem se o nic neprosil.

Ať již tím, že vám vytvořila podmínky, poskytla infrastrukturu, zachovala a předala znalosti, umožnila vám věnovat se výdělečné činnosti, protože jiní členové společnosti na sebe vzali povinnost vykonat to, co byste jinak musel vykonat sám, pokud byste si chtěl uchovat i jen vegetativní existenci.

1. Nepravdivé
2. Irelevantní

Svůj "dluh", o který jsem nikoho nežádal jsem společnosti již 10x dávno splatil. Stejě prázdnou "logikou" lze obhájit otroctví či komunismus.

Není žádný váš výdělek, je jen náš výdělek.

Vtipné (alespoň něco)!

V podobě odvodů z vašeho výdělku tak jen vracíte společnosti část toho, co jste z ní předtím odčerpal.

Nepravda. Společnost (stát) není perpetuum mobile, takže nejen, že za všechny své služby si nechá zapltit (a to královsky - viz cena dálnic), ale navíc je třeba platit veškeré nic nedělající úředníky, zkorumpované politiky a zmanipulovaná výběrová řízení, které by trh uspokojil minimálně o 30% levněji.

Lze to říct i jinak: vaše odvody jsou podílem na zisku, který si společnost bere ze své investice do vás.

Vaše společnost není Tribune moje společnost. Vy si znárodněte třeba 100% zisku členů vaší spoelčnosti, ale nesahejte na mé zisky, které jsem si vydělal jen svou pílí, a na kerých neměl NIKDO jiný sebemenší zásluhu.

Protože bez nich byste žádný výdělek nikdy neměl a velmi pravděpodobně byste nebyl ani vy sám.

= názor => irelevantní, historií dokázán jako nepravdivý a nijak neospravedlňující socialismus (o nutnosti daní diskuze není)

Takže Tribune, otroci také žili jen díky dobrovůli otrokářů, kteří je krmili a bez kterých by nepřežili. A právě tohle byl často udávaný argument pro obhajobu otrokářské společnosti. Je bohužel vidět, že někteří lidé nejsou schopni se z histroie poučit.

 
V 7/24/2008 1:33 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

a nejedly zas neodpovedel na otazky, je jasne co si o tom muzeme myslet. tribunuv text nepochopil proto ho rozmontoval na kousky a precpal slovy jako irelevantni ci vnitrne rozporny. celek mu ale unika. navic cokoliv napsal je irelevantni protoze je to jen jeho nazor a nepravdive protoze jsou to davno vyvraceny bludy z liberalniho vumlu.

 
V 7/24/2008 2:00 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

zda se mi, ze jste tribune na to sel moc slozite. ukol precist a pochopit nekolik radku byl pro nejedleho prilis slozity musel si rozlozit to na vety, u kazde vykriknout ze tem divnym pismenkum nerozumi, pak se podrbal v rozkroku uderil do prsou a odhopsal na dalsi palmu snist nejaky banan a ma ted dojem ze je nejvetsi opicak v pralese. priste mu to zestrucnete tak do dvou tri slov, ty snad bude schopen pochopit.

 
V 7/24/2008 3:07 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Nejedly, ty jsi proste exot. Vetsina lidi chape, co tim Tribun myslel. Zadny clovek neni izolovany ostrov. Pokud si Nejedly myslis, ze ty prezijes nekde uplne sam, tak to prosim jdi realizovat, nejlepe odchodem do antarktidy nebo na Saharu. Ale vetsine lidi je jasne, ze ekonomika je kolektivni jev s vyznamnym interakcnim clenem, cili ze spolecnost neni nejaka suma zcela nezavislych a izolovanych jedincu.
Cili Tribunovy vyroky jsou vnitrne rozporne ci kontradiktorni pouze ve tve hlave, protoze z nich nechapes ani pismenko...

 
V 7/24/2008 3:10 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

A trvam na regulacnim poplatku 1000 korun pro Nejedleho na teto diskusi :-). Pokud Nejedly neposle 1000 korun mesicne identite za nickem ODS, necht zde mlci.

 
V 7/24/2008 3:14 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Opravdu by mne zajimalo, cim se Rudy posuv skutecne zivi, to by totiz mnohe vysvetlovalo. Pokud je to totiz prasivy rentier, cili shareholder, pak ho zivi stovky a tisice jinych lidi svoji praci, ktera ty akcie zhodnocuje. Jenze nejedly to nevnima a domniva se, ze zije ze sve pile. IMHO by ho tento pocit v Antarktide velice rychle presel :-)))

 
V 7/24/2008 3:18 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Nepotrebujes li spolecnost, Nejedly, tak v ni nezij a odtahni velice rychle nekam daleko, aby te nahodou ta spolecnost neokradla :-)

 
V 7/24/2008 1:54 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

nejedly jen dokazuje ze pravici a liberaly nikdy podporovat nelze protoze vubec nerozumi svetu kolem sebe. takze zustava jen stred a levice. i kdyz je pravda ze i on dokazal pochopit ze levicove kroky jako zavedeni silne site statnich a neziskovych nemocnic jako ve Svycarsku nebo Francii jsou spravne. mozna se nekdy z tech liberalnich bludu a lzi vyleci.

 
V 7/24/2008 2:22 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Kdyby tady vladnul Stalin, tak bude Nejedly papouskovat Stalina.

 
V 7/24/2008 8:10 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tribune, je velmi smutné, že komunistické myšlení, že společnost je víc než jedinec, jež zde prezentujete, do dnes v některých přežívá. Uvědomte si, že společnost je to pro lidi. Nejsou tu lidé pro společnost. Dovolte mi nyní, abych vaši etatistickou víru vyvrátil nejdřív teoreticky a následně i na praktických příkladech.

Tedy nejdříve teoretická část:
Vyjdeme-li z premisy, že všichni lidé mají stejná práva, dojdeme k závěru, že každý jedinec má právo na majetek a že je toto právo nezcizitelné, tedy že si nikdo nemůže dělat nárok na majetek někoho jiného (tím by porušil původní premisu). Jakmile přiznáme jednotlivci právo na majetek, zjistíme, že jednotlivci mohou svůj majetek spolu vzájemně směňovat - za předpokladu, že nebude porušena původní premisa, tedy že nebudou porušena práva ostatních jedinců. Můžeme tedy směňovat vlastní majetek a služby za cizí majetek či služby. Nemůžeme směňovat majetek nebo služby cizích osob bez jejich souhlasu. A nyní to nejdůležitější: Pokud se dvě strany zavážou, že spolu uzavřou nějaký obchod, tak jsou smluvně vázáni právě pouze k tomuto obchodu, ale již k ničemu dalšímu. Pokud zaplatím farmáři za jeho potraviny, tak mě to nijak nezavazuje farmáři platit třeba za to, když jej postihne neúroda. To je jeho riziko polování a já za něj nejsem nijak zodpovědný. Pokud mi někdo něco daruje či pro mě vykoná nějakou službu, o kterou jsem jej nežádal, tak byť mi svým činem zachránil život, tak mě to nijak nezavazuje mu jeho službu splatit. Pokud jste byl někdy na dovolené v zahraničí, tak jste jistě zažil praktiky prodávajících, kteří vám strkají pod nos ručníky, koberce a jiné cetky s tím, že je jedná o "Gift", ale jakmile jejich "dárek" přijmete, tak se hned ptají, co jim dáte na oplátku vy. Na stejném principu vy obhajujete jednání státu, jež vám dá něco zadarmo, ale pak požaduje splacení své služby v desetinásobném rozsahu. Stát dnes tedy vystupuje jako někdo, kdo vám poseká zahradu a pak vykrade dům. Služby, které poskytuje stát, ale většina lidí vůbec nepotřebuje a ty, co potřebují, by si mohli mnohem levněji obstarat od soukromých firem. Jednání státu tedy nikoho nezavazuje k tomu, aby cokoliv státu vracel.

A nyní praktické příklady:
Česká republika by sama "nepřežila". Ke svému přežití potřebuje hospodářskou a vojenskou pomoc okolních států, se kterými tvoří jednu velkou společnost (či několik společností podle druhu spolupráce). Nyní si položme otázku, jestli třeba naše vojenská závislost na vojenské síle USA automaticky opravňuje USA u nás instalovat své zařízení v zájmu celé společnosti, třebaže s tímto zařízením většina obyvatel ČR nesouhlasí.
Česká lékařská komora také tvoří společnost lékařů, kteří dennodenně zachraňují život ostatním lidem. Znamená to snad, že proto, že nám lékaři zachraňují životy, mají větší práva než my ostatní? Znamená to snad, že náš výdělek proto patří lékařům? Neznamená. Ani pokud nás lékaři ošetří bezplatně, tak to neznamená, že jsme jim jakkoliv zavázáni.
Podobných společenství bychom mohli vymyslet celou řadu. Nikdo z nás by třeba nepřežil bez péče našich rodičů. Znamená to snad, že to naše rodiče opravňuje zabavit nám celý náš výdělek kdykoli v průběhu našeho života?
Dokonce ani otroci by nepřežili bez péče otrokářů, kteří jim dávali práci. Znamená to tedy, že otrokáři podle vašeho názoru mají právo vlastnit otroky a zabavit jim veškerý jejich výdělek?

Je tedy nutno jednoznačně odmítnout pohled, že lidé slouží společnosti k tomu, aby svou prací vraceli společnosti to, co do nich společnost "investovala". Lidé nejsou otroci společnosti. Tribun zde předkládá teorie, kterými Marxové, Stalinové a ostatní diktátoři ospravedlňovali svá zvěrstva proti lidem.

Nevěřte tomu, že jste majetkem nějaké společnosti. Jste samostatné a soběstačné bytosti, na jejichž vlastnictví nemá nikdo právo. Vše, co jste si vydělali, je jen vaše. Lidem, kteří vám vnutí své služby, nic nedlužíte. Ani Tribunovi, ani nikomu jinému. Není náhodou, že ve všech zemích, kde se o komunismus pokoušeli, docházelo k popravám politických vězňů a k jejich mučení. Není náhodou, že v zemích, jež se vydaly cestou kapitalismu, je nejméně chudoby.

Stát navíc žádné služby neposkytuje. Služby poskytují vždy jednotlivci. Stát jen přerozděluje peníze od těch pilnějších a úspěšnějších, kteří naplnili více potřeb ostatních, mezi ty méně úspěšné a lenivější. Za tuto "službu" si nechává královsky zaplatit. Není proto divu, že lidé ve státech s vysokou daňovou progresí nevidí potřebu zlepšovat své služby, neboť čím víc se snaží, tím více je stát potrestá. Proto také skončily všechny státy, jež se o socialismus pokoušely, časem ve dluhové pasti.

 
V 7/25/2008 2:25 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Rudý posuve, my si tady naopak prave myslime, ze je tady stat pro lidi, ne naopak, pokud jste to nepochopil. Ale clovek by mel na druhou stranu pochopit, ze on sam neni jediny clovek na svete a to je presne vas problem. Opakuji, cim se zivite?

 
V 7/26/2008 10:23 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Rudý posuve, kolik času trávějí oni smolením svých příspěvků denné?

 

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka