pátek, května 29, 2009

Vejce před 9 lety

Upozorněn článkem na Britských listech jsem začal hledat, jak před devíti lety Mladá fronta přesně reagovala na incident s americkou ministryní Allbrightovou. Očekával jsem přinejmenším ukrytou podporu vrhačů, vejce je přeci obvyklý argument i na západě, politici si za to můžou sami a kdo ví co dalšího. A jaký byl efekt hledání ?

Anarchisté s vajíčky by měli čistit ulice

Dva anarchisti, kteří házeli vejce po americké ministryni zahraničí Madeleine Albrightové a sprostě jí nadávali, jsou obviněni z výtržnictví. Hrozí jim až dva roky vězení. Tolik strohá zpráva od vyšetřovatele incidentu.

Prospělo by těm dvěma, kdyby strávili pár týdnů či měsíců (snad ne let), za mřížemi ve společnosti stejných nebo spíš horších kumpánů? Nikoli! Prospělo by to nám ostatním? Zase ne!

Není to tak dlouho, kdy na sebe strhli pozornost vězňové z takřka všech věznic v zemi. Jedním z jejich hlavních hesel bylo, že cely jsou přecpané, že se v nich skoro nedá dýchat. Odborníci kývali a přiznali, že soudci málo využívají takzvaných alternativních trestů: uložení pokut, vyrovnání se s postiženým nebo nařízení veřejně prospěšných prací.

Není tenhle případ přesně takový, který přímo volá po udělení veřejně prospěšných prací? Když se někdo neumí chovat a musí svůj politický (?) názor tlumočit vulgárními nadávkami a hází při tom po ženě vajíčko, ať udělá něco prospěšného. Takových sto dvě stě hodin čištění ulic (třeba i od skořápek) zadarmo bude jistě užitečnějších než dva roky v kriminále.

Jaroslav Kábele (dnes ředitel internetových projektů iDnes)


Rozhovory s hrdiny a recesisty z roku 2000, skrytou či otevřenou pochvalu jejich formy diskuse a návod jak házet na jiné politiky jsem bohužel neobjevil.

Štítky:



pošli na vybrali.sme.sk

Komentáře: 12:

V 5/29/2009 4:39 odp. , Blogger Tribun řekl...

Pomalu se kloním k tomu, že na komentování naší současnosti je škoda času a slov, že na to úplně stačí dvě věty, dva citáty, z toho jeden přes 2000 let starý:
1. Kali ukrást kráva, dobrý skutek. Kalimu ukrást kráva, špatný skutek. 2. Quod licet Iovi, non licet bovi. Víc říkat netřeba.

 
V 5/30/2009 7:35 dop. , Anonymous onlooker řekl...

naši komsomolští novináři jsou skutečně hodni Zemanovy charakteristiky;
a bohužel dále tu je ta mlčící většina, co "svrhla komunisty" (holt byli málo odolní, ta dnešní politicko-novinářská klika na mlčící většinu kašle a svrhnout se nedá)

 
V 5/30/2009 11:20 dop. , Anonymous S.T.A.L.K.E.R. řekl...

Skvělá práce... se smutným výsledkem. Dvojí metr je podle mne ještě větší svinstvo než čistá lež. Dvojí metr je totiž o to nebezpečnější, že mícháním polopravd a lží na první pohled vyvolává zdání pravdy a objektivity... dvojí metr je nejsilnější nástroj demagogie.

 
V 6/01/2009 2:40 odp. , Blogger ods řekl...

Zajímal mne názor pana Kábeleho, co se změnilo, že přístup iDnes je dnes jiný. Odpověď byla velmi zábavná. Prý se nic nezměnilo. Přece nikde doslovně nenapsali "je dobře, že někdo na někoho hází vajíčka".

 
V 6/02/2009 6:46 odp. , Blogger Herbage řekl...

Jsem rád když vím, že ještě existují normální lidé. Já jsme byl celou tou vajíčkovou aférou naprosto zhnusen a rovněž jako Tribun jsem nevěděl, jestli bdím či sním. Celkem dost lidí mě zklamalo svým benevoletním přístupem k celé záležitosti, že Paroubek sklízí jen to co zasel. Naopak jiní mě mile překvapili. Já pana Paroubka nemám moc v lásce, velmi mě vystrašil když řekl, že je rád, jak velkou má přízeň voličů a že by do budoucna chtěl mít ještě větší, v reakci na průzkumy veřejného mínění. Stejně tak jeho vnitrostranický boj proti "rebelům" v Ústeckém kraji, jeho prosazování paní Brožové a další přehmaty nejsou zrovna v mých očích sympatické. Co je ale nepřístojné, aby někdo svůj nesouhlas vyjádřil veřejným lynčováním pomocí vajíček. To já bych si nikdy nedovolil k panu Topolánkovi ani panu Vondrovi, i když je vůbec, ale vůbec nemusím. A nejhorší na tom je, že tento zpsůbo boj se bere jako naprosto legitimní. Lidem to nevadí, média to podporují a tak se musel vyjádřit přímo pan prezident, aby to běsnění zastavil. Média naopak přilévají olej do ohně. Já když viděl opět po půl roce část zpráv na TV Nova, tak mě opět bral vztek a dřív než za půl roku se zase nepodívám. Pouštěli tam fotky s nejlepšími zásahy, různá zesměšňující videa podbarvená slepičí hudbou. Tohle je zkrátka čistě na objednávku a jestli to páni redaktoři z TV Nova nepovažují za trapné, tak vážně nevím, kam to spějeme. Stejně tak kdžy jsem viděl na fotkách serveru iDnes fotku rozzuřené mladé "dívky", která trhá leták jedné starší paní, tak mi jen blesklo hlavou, kde to jsme? Kde je nějaké elementární úcta k druhým bytostem? Pro někoho je tato kampaň neškodná, pro mě cílené s jasným úmyslem rozdělit národ, stejně jako minulé volby. Vše vyvrcholilo včera v Brně. Když jsem četl diskusi na Novinkách, tak jsem nestačil "koulet" očima. Jestli si někdo myslí, že naše společnost nemá fašistické sklony, tak doporučuji přečíst toto:

"Jan Dvořák, Praha 9 - Střížkov

Pondělí, 1.června 2009, 21:27:51 | Souhlasím | Nesouhlasím | -9

Jezisi, to se mi snad fakt zda!! Co jste to za makovce, ze muzete odsuzovat omladinu hazejici syrova vajicka na ten nejvetsi dobytek tehle zeme (omlouvam se veskere faune).
Kdyby aspon hazeli vajicka natvrdo nebo rovnou dlazebni kostky.. Meeting jako by z oka vypad bolsevickym srazum a co ty uslintany agresivni duchodci?? To si delate srandu??!! Kluk dostal na ferovku pesti za to, ze rekl, ze ty kecy nechce poslouchat? Jakto, ze ho nikdo nebranil? Okamzite tomu plesatymu komancovi omlatit ten destnik o hlavu a narvat ostrym koncem do...
Zkratka plnou parou back, co?

David Oliberius, Mladá Boleslav

Pondělí, 1.června 2009, 21:07:03 | Souhlasím | Nesouhlasím | +3

a víte vy, co je největší sranda? Že v Německu žádní fašisti nebyli...což vzdělaná část národa, která volí ODS ví, ta druhá... tupá... půlka tomu nadšeně přikyvuje a raděju půjde volit naše tlusté prasátko jménem Paroubek, jen aby nemuseli zaplatit 30 korun u lékaře... zaslepeně ale nevidí, jak to prospívá, už takhle bídnému, českému zdravotnicví... radši budete, voliči ČSSD, žít ve lži a v hnusných nemocnicích, nebo v moderním státě s moderním vybavením nemocnic??? A víte co je směšné??? Stačí pouze dát u doktora, či v lékárně 30 KČ!!!! je to pro Vás můj bože!!! Hlavně, že na lahváče a cigára máte co??? zamyslete se nad sebou...

Zde vedoucí názor diskuse:
Jiřina Králová, Česká Lípa

Pondělí, 1.června 2009, 20:00:32 | Souhlasím | Nesouhlasím | +63

Jak už někdo dneska psal:

"ParoubEgg rozdělil společnost nejen na levé a pravé, ale i na mladé a staré. Je to potom smutný pohled když starší člověk řeže deštníkem toho mladšího jenom proto, že mu ParoubEgg slíbil třináctý důchod a ten mladý se brání a hází vejce, protože to bude on kdo to bude muset zaplatit. A do toho všeho na něj řve „táta odborářů“, že je fašista."

A takhle my tady žijeme…:-(*"

 
V 6/02/2009 6:47 odp. , Blogger Herbage řekl...

Dle mého buď povinnou registrací
se změnilo spektrum čtenářů Novinek nebo jde o účelové naklikávání. Nejen tato diskuse tomu nasvědčuje, ale i v ostatních vedou názory tupé, naoko chytré, ale velmi povrchní. Já sám tam nepřispívám, protože až na jedinou položku registrace jsem neměl s uvedením svých osobních údajů problém, lae telefonní číslo tam zkrátka uvádět nebudu, protože vlastnit mobilní telefon není nějaká občanská povinnost a i kdžy jsme jim to tam slušnou formou napsal, tak moji registraci odmítli, ale to je jiný příběh.
Co chci říct je, že Novinky přesto slouží jako dobrý nástroj pro zkoumání veřejného mínění a názorů většinové splečnosti. Ti nejagresivnější příznivci pravice nejsou žádní dobře situovaní lidé či nějací vzdělanci, naopak jde v pravém slova smylu o lůzu, o lidi duchem omezené, rozumumu mdlého, zato naprosto přesvědčení o své pravdě, kteří se snaží oponenta v diskusi překřičet a přehlušit, stejně jako ti demostrující na mítincích ČSSD. Naopak ti vzdělanější se od nich distancují, ale mlčky s nimi souhlasí a vedou řeči typu, že si to stejně zaslouží. Na vládě ODS jsou hmotně zainteresováni, protože patří k vyšší střední třídě a sami si polepší.

Abych uvdel co mám na mysli, zveřejním další příspěvek z diskuse:



"Lukáš Kubec, Praha

Pondělí, 1.června 2009, 20:08:06 | Souhlasím | Nesouhlasím | +30

Co tu tak čtu, tak zde mnoho lidí odsuzuje, že ti „mladí koni“ se jen předvádí, nic si neuvědomují, nechávají se živit rodiči a snaží se do něčeho kecat... a tak podobně.

Je mi 17 let a jsem student ekonomického lycea. Díky své šikovnosti vydělávám 11 až 13 tisíc měsíčně, přes prázdniny mezi 15 a 16 tisíci. To jde a i v Praze se s tím dá dobře žít. Rovným dílem se podílím na platbách jako jsou nájem, energie... a tak dále.

Znám mnoho dalších studentů, kteří žijí podobně jako já. Vstanou v 6 ráno, po škole jdou do práce a pak se do brzkého rána učí. Ale zvolily jsme si to dobrovolně. Myslím si, že máme stejné právo, jako vy „dospěláci“ do něčeho mluvit.

Paroubek (a díky němu i ČSSD) si za tuto vaječnou kanonádu může sám. Mezi „vajíčkáře“ nepatří pouze studenti, ale i lidé mezi 20 a 30 lety. A Jiří Paroubek se proti této generaci lidí naprosto vymezil, ať již podporou zákroku na Czechteku (nejsem technař, ale nikomu ten styl neberu), mluvením o „vajíčkářích“ jako o dětech, které by měly jít do cukrárny, tím, že představitelé ČSSD mluví o sociálních sítích, jako je Facebook, jako o místě, kde se shromažďují 13leté děti...

U nadcházející generace to ČSSD díky svému zaspání nebude míti lehké. I já půjdu na podzim, jakožto volič, volit radši ODS.

Jinak jsem nehodil jediným vajíčkem, ba dokonce jsem se neúčastnil jediného meetingu soc. dem."

Na první pohled celkem rozumný příspěvek, jenže má svá ale. Stačí se podívat na stránky tohoto školního ústavu a zjistíte, že školné za půlrok činní 11 450. Z toho více než jasně plyne, že tento člověk je velmi dobře hmotně zajištěn a má bohaté rodiče. Píše, že si měsíčně vydělá 13-15 tisíc vydělá a to při studiu. Nechci vynášet předčasné soudy, ale pokud dopoledne studuji, ve dvě hodiny po škole končím, 8 hodin pracuji za 60Kč/hod v 4týdny v měsíci, tak vydělám měsíčně 9600Kč. Pochybuji, že takto vytížený člověk stihne ještě příspívat do diskusí na Novinky. Takže dle mého jeho rodiče pracují ve finačním sektoru a tatínek domluvil svému synátorovi nějaký flíček ve firmě, kde něco nakliká do Excelu a má hotovo. Tito lidé, zvlášť v Praze, žijí mimo veškerou realitu a neuvědomí si, že mimo Prahu za tento plat musí i středoškolsky vystudovaní lidé živit celou rodinu. Těm pak říkají, proč nestudovali lepší školu, proč se více neučili, více neprecovali, když peníze pro ně rostou na stromech. Z tohoto rozkolu mezi lidma bude ještě jednou pěkná mela.

 
V 6/02/2009 6:59 odp. , Blogger Herbage řekl...

Já osobně nemám nic proti tomu, že si ve svém volném čase přivydělává peníze, ale pro někoho kdo má kontakty to je snadné. Já musel stát přes léto 8 hodin u pásu, abych měl 7000 Kč čistého a to jsem maturoval s vyznamenáním a úspěšně dále studuji. Tím si nestěžuji, ale lépe chápu sociální postavení jiných lidí a neomýlám ekonomické fráze, že se měli lépe učit, když leckterý dělník z minulého režimu je chytřejší než někteří mí spolužáci z VŠ.

Abych se vrátil k jádru věci, vůbec nevím, koho budu letos volit. Celé je to předpřipraveno tak, že je to ČSSD vs ODS, bitva o ČR. V rádiu hlasatel povídá: V neděli se v OTM střetne velcí nepřátelé Jiří Paroubek a Mirek Topolánek. Úplně jakoby nemohli spolu v něčem souhlasit, zkrátka bílá nebo černá. Já velmi přemýšlím, komu dám svůj hlas, protože nechci ani ODS, ani ČSSD. Proč ODS ne, to je tady naprosto zbytečné vypisovat, zkrátka jejich volební program odmítám snad v každém bodě. Proč ne ČSSD? Žádná vize, stejně jako ODS vysoce negativní zbytečně vyhrocená předvolební kampaň, prázdnota programu, absence klíčových témat či jejich odbytí nicneříkajícím prázdným textem. Volil bych zelené, ale Bursíkovu stranu snad ani nemohu, když vidím jak se pro koryta vzdají všeho zeleného, Demokratickou výzvu nemohu pro paní Kuchtovou a její protijaderné křídlo, nízko názorovou konsolidovanost a žádný funkční program. Navíc hlas odevzdaný této straně je fakticky posílením ODS, protože nemají sebemenší reálnou šanci se dostat do parlamentu. Takže buď ČSSD, s tím že jako jejich volič budu volit menší zlo a budu moct vymáhat plnění základních bodů jejich programu, KSČM, které ale odmítám z jiných důvodů a nebo nedat hlas nikomu, což je zase občansky nezodpovědné? Poraďte někdo prosím. Velmi mě mrzí, že zapadla moje myšlenka strany neutrálních kandidátů, kteří by hlasovali dle výsledků hlasování svých voličů pomocí internetu. Zřejmě na to nejsme připraveni.

 
V 6/02/2009 7:20 odp. , Blogger ods řekl...

Herbage, stranu Vám neporadím, protože každý má jiná kritéria. Ale co kdybyste se zkusil podívat sem http://kohovolit.eu/cs. Zahlasujte si jako poslanec v EP a uvidíte ke komu máte nejblíže. Je to jen hra, ale například u mne výsledky více méně odpovídají, neboli nejvýše byly strany které reálně považuji za volitelné.

 
V 6/02/2009 8:36 odp. , Blogger Stan řekl...

Herbage, napsal jste pěkný článek, má to hlavu i patu, nechcete to dát ke mně na www.outsidermedia.cz ?
Napište mi na st.blaha(at)gmail.com, prosím, udělal bych Vám i editaci a korektury. A třeba si u mě něco přečtete, co Vám usnadní volbu :)

 
V 6/02/2009 8:54 odp. , Blogger Herbage řekl...

Stane, děkuji za pochvalu, ale nejedná se o článek, ale o komentář, byť poněkud delší. Mé svolení na publikaci na outsidermedia máte, nic proti tomu nebudu namítat. Jinak pro všechny, jsem Jaromír Eybl, jen diskutuji pod jiným nickem, což jsem měl uvést už dříve. Možná si mě někteří pamatují, už delší čas jsem zde nebyl, tak jen pro pořádek

 
V 6/03/2009 7:27 dop. , Anonymous abc řekl...

"Vstanou v 6 ráno, po škole jdou do práce a pak se do brzkého rána učí."

jedním slovem, modrý Stachanovec :-). Jsem zvědav, jak dlouho někdo vydrží spát jen 3 hodiny denně,,,

 
V 6/03/2009 11:19 dop. , Blogger Herbage řekl...

Teda, všechna čest před panem Krausem:
http://frekvence1.stream.cz/video/307029/

 

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka