pátek, ledna 25, 2013

Odvoleno

Tak jsem to nakonec do urny hodil. Dva týdny jsem přemýšlel, jestli mám k volbám jít, jediná možná volba se mně několikrát snažila svým postupováním velmi výrazně odpudit od hlasování. Nakonec jsem se rozhodl, že přeci jen zla nejsou úplně stejná, jedno je o malinko menší. Tudíž jsem měl na výběr. Ale po poslední kampani plně chápu každého, kdo se rozhodl zůstat doma. Nevybírali jsme totiž budoucnost. Rozhodovali jsme se pouze mezi dvěma verzemi minulosti, ze kterých žádná není extra růžová a hysterickým záchvatem novinářů, celebrit a prezidentských teamů.

V sobotu se uzavřou volební místnosti. Sečte se to a bude nějaký výsledek. Ať je jakýkoliv, co se v našich životech změní? V následujících pěti letech buď bude Hrad komentovat a případně minimálně zdržovat politiku s rétorikou doleva nebo doprava. A i to jen v rámci mírného pokroku v mezích zákona. Ve světě nás bude v obou případech reprezentovat osoba, která  občas rychleji mluví než myslí. Ale zase půjde jen o slova. Činy, nebo jako v dnešní situaci téměř zločiny, vychází ze Strakovky. Podle aktuálních ústavních pravomocí prezident vlastně nic moc dělat nemůže. No občas přijde nějaké jmenování či vyznamenání, ale položme si ruku na srdce, jaký reálný vliv to bude mít na náš život?

Tato volba je důležitá jen z toho důvodu, že jde o přenos pravomocí politiků směrem k občanům. Požadujme nyní další. A také můžeme zhodnotit, jestli většinový způsob volby je lepší než poměrný. Jestli cena polarizace společnosti za jednoznačnou zodpovědnost není příliš vysoká.

Štítky:



pošli na vybrali.sme.sk

Komentáře: 2:

V 1/27/2013 6:49 odp. , Anonymous Jan řekl...

Tak jsem to tam taky hodil. Ale až v sobotu. Pes se dožadoval vycházky, tak jsem sebou vzal i občanku. Za tři hodiny po vhození jsem věděl výsledek. Vtipkuji. Pes za to nemůže. Spíš nesnesitelný vzdor proti té masáži médií a vznešenému napovídání kulturní fronty. To bylo horší než podebraná pata. Ale že bych se nějak radoval, to tedy rozhodně ne. Spíš trnu.

 
V 1/28/2013 8:52 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

já jsem tam šel a Zemanovi jsem to tam dal. Už po oznámení kandidatur do prvního kola to byla jediná rozumná volba. Je dobře, že to dopadlo dobře :-)

 

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka